הרבה מן המוצרים הטכנולוגים הקיימים ומוכרים לנו כל כך כמו האיפון או המחשב הנייד התחילו בראשו של ממציא או של כמה יחדיו, הרעיון התגבש לשרטוט עד לבניית אב טיפוס של המוצר המוגמר, כך בעצם היא הדרך לפטנט אשר נותן לבעליו את זכות השימוש הבלעדית בו לתקופה של כ- 20 שנה.
כדי לרשום פטנט, דבר ראשון יש לבדוק ולערוך חיפוש באם קיים משהו כזה בארץ ובעולם או דומה לרעיון שלכם, כך שלא יושקעו מאמצים וכספים רבים בהכנת ורישום המוצר ובסוף ההליך יתברר כי אין אפשרות להכירו כפטנט משום שקיים כבר מוצר כזה ולכן, רק אחרי חיפוש מעמיק יש לעבור לשלב הבא.
השלב הבא, הוא רישום ראשוני של הפטנט, כך שבאם מישהו ימצא או יחשוב על דבר דומה, תהיה למי שרשם ראשון קדימות בהכרה על הבעלות בפטנט ומרגע הרישום אפשר לגשת לחברה שבונה אב טיפוס למוצר שאתם המצאתם וכך לראות באם אכן ניתן באופן מעשי להביא את הפטנט שלכם למימוש בפועל.
איתור חברה לבניית אב טיפוס
האינטרנט מהווה כיום את מקור המידע הראשון והנוח ביותר, כך בקלות רבה תוכלו לאתר חברות אשר מתמחות בהכנת אב טיפוס למוצרים שונים ובמיוחד בתחום הטכנולוגי הדורש ידע ומקצועיות שכן, לרוב המדובר במוצרים מורכבים שדורשים שיתוף פעולה של כמה אנשי מקצוע מנוסים וברמה גבוהה.
אחרי שתבחנו את החברות השונות, כדאי יהיה לעשות השוואת מחירים בין חברה אחת לשנייה, שכן מדובר לרוב בהליך ארוך, עם עלויות גבוהות ולא כדאי לבחור את החברה באופן מהיר וללא מחשבה, כמו גם רצוי כי ההסכם יהיה כך שהתשלום יבוצע לאחר ביצוע כל שלב ולא קודם לכן, שמא החברה תיסגר והכסף לא יוחזר לכם.
שיווק אב הטיפוס
ישנן חברות המספקות שירות משלים מעבר לבניית דגם אב הטיפוס הכולל הכנת המוצר הסופי והמוגמר לשיווק לגורמים מתאימים בתעשייה בארץ ובחו"ל, כאשר החברה מנצלת את הקשרים העומדים לרשותה באופן שניתן יהיה למצוא את המקום הטוב ביותר בו המוצר יוכל לקבל את חשיפתו הראשונית בצורה הטובה ביותר. כאשר אתם רוצים להכניס מוצר חדש לשוק, חשוב שיהיו לכם קשרים עסקיים עם חברות והאנשים רלוונטים.
פעמים רבות ממציא של פטנט בטוח כי יש לו את המוצר הגאוני ביותר, ולעתים זה אכן נכון לגמרי, אך בלא שיווק מוצלח לא יהיה כל ערך למוצר, ולכן יש להקדיש לכך את מירב המאמץ והמשאבים כדי שמשימת השיווק תביא לכדי תוצאות בצורת הסכמי רכישה של חברות שונות מהתחום.
עיצוב תעשייתי - אב טיפוס
Quattro-d